2011. augusztus 13., szombat

Váltózár és motortérzár, elegendő?

A mechanikus-elektromechanikus autóvédelem két igen hatékony darabja a váltózár és a motortér zár. Azonban elegendőek-e az autótolvajok távol tartására?

Sosem tudható előre, hogy veszélyben van-e az autónk, így jobb mindig felkészülni. Ma már az új autókban van gyári riasztó, ami hasznos-hasznos, de mégsem az igazi. Egyre könnyebb hatástalanítani a sorozatgyártásban készült darabokat, tehát a legtöbb utólag telepített riasztóval is ez a helyzet.

Ekkor eszünkbe juthat, hogy mechanikus biztonságtechnikát is bevessünk. A váltózár egy teljesen mechanikus eszköz, ami - bár nem 100%-osan működő - akadályoztatja a tolvajokat munkájukban. A váltózárat ugyanis el lehet távolítani, ám ez meglehetősen nagy falat. Nem kevés időbe telik ugyanis leszedni és jelentős kockázattal jár, nem csupán a lebukásveszély miatt, hanem az esetleges teljes sikertelenségre való tekintettel. A váltózár eltávolítása során ugyanis, annyira megrongálódhat a váltó, hogy használhatatlanná válik. Úgy pedig már meg sem éri, elvinni a kocsit.

A tulajdonosok természetesen ilyen esetben is kárát látják, ám egy, a váltózár meglétéről tájékoztató, matrica is már elrettentheti a próbálkozókat.Mindenesetre a védelmet elektronikai eszközökkel sem árt megerősíteni.

Másik népszerű elektromechanikus védelmi mechanizmus a motortér zár, aminek teljesen mechanikus változata is létezik. Ez a szerkezet a riasztó bekapcsolása után megakadályozza, hogy a motortér nyitható legyen. A hátránya azonban az, hogy az akkumulátor lemerülése esetén nyithatóvá válik. Ez azonban azt is jelenti, hogy akkor megbízhatatlan,ha az akkumulátor is az vagy figyelmetlenek vagyunk.

Bár mind a váltózár, mind a motortér zár megbízható védelmi kiegészítője lehet a riasztónak, önállóan nem 100%-ig lopás-biztosak, hiszen elég egy kis figyelmetlenség vagy feledékenység.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése