DE! Az autótolvajok is válogatnak, a kínálat igen széles. Ahogy az oroszlán sem fogja megtámadni egy bivalycsorda legerősebb és leggyorsabb egyedét, (bármennyire is fájjon rá a foga,) úgy az autótolvaj is a kevésbé kockázatos autókkal fog foglalkozni. Persze a hasonlat kissé túlzás, de az alapelv ugyanaz.
Persze az autóval sok dolog történhet, nem feltétlenül életre-halálra folyó harcról van szó. Az autónkat gyakran bajkeverők rongálják meg, feltörik a benne lévő rádióért/telefonért/laptopért/pénztárcáért, elviheti hatóság és persze el is lophatják.
A riasztók klasszikusa fülsiketítő lármát csapva hívja fel a figyelmet a rendellenességre. Gyakran hatékony is, hiszen bármennyire megszoktuk is már a hangját, önkéntelenül odafordítjuk a fejünket és szemügyre vesszük a helyzetet. A klasszikus riasztó az autót felvértezi arra az esetre ha illetéktelenek feszegetnék vagy fenyegetnék. És nappal, forgalmasabb utcákon kiváló szolgálatot is tesz...
...de mi a helyzet éjjel? Ha nincs garázs, ahol autónk nyugodtan szunnyadhat ez a riasztó nem elég. A legtöbb autót ilyenkor törik fel. Elég ha helyhiány miatt egy félreeső utcában parkolunk éjjel és másnap hűlt helyét találhatjuk az autónak. A riasztóra éjjel, már senki sem kel fel. A primitívebb tolvajok egyébként is villámgyorsan vágják el a vezetékeket, így a sziréna kevesebb mint fél perc alatt elnémul. A kifinomultabb autótolvajok a technikát technikával támadják. Az elektronikus rendszeren alapuló riasztót, elektronika segítségével semlegesítik. Ráadásul a gyári riasztó sorozatgyártásban készül, tehát viszonylag könnyen hatástalanítható sok kocsi ugyanazzal a módszerrel.
Az autóriasztás más védelmi módszerekkel kombinálható, amik már elháríthatják a veszélyt. A GPS-es nyomkövető rendszer észrevétlen jelzi a kocsi helyzetét és jelzi a problémát anélkül, hogy a bűnözők tisztában lennének a jelenlétével. A mechanikus védelmi berendezések számos fajtája is rendelkezésünkre áll.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése